Marketing
E-mail marketing verwerft een steeds prominentere plaats in de maketing- en communicatiemix. Het is doelgericht en levert een relatief hoge response op. De response kan ook goed gemeten worden d.m.v. verslagen en rapportages. We kunnen bekijken waar in de wereld de nieuwsbrief gelezen is door hoeveel personen, hoeveel pagina’s er bekeken zijn etc.
E-mail marketing is ten slotte al geruime tijd een geaccepteerd en veel gebruikt communicatiemiddel. Gedesinteresseerde die zich hebben ingeschreven bij een van de nieuwsbrieven kunnen dit eenvoudig zelf wijzigen. Persoonlijke nieuwsbrieven worden beter gelezen. Daarom versturen wij de nieuwsbrieven op naam naar de abonnee toe. Zo vergroot je de open-ratio van de nieuwsbrief.
Organisatie ID beschikt over een grote database voor het versturen van de nieuwsbrieven en marketing hiervan. Omdat de abonnees per categorie zijn ingeschreven kunnen we doelgericht mailings versturen met informatie. Organisatie ID blijft haar database steeds verder uitbreiden met een grote variatie aan topics en informatie. Zodra de topics in beeld zijn gebracht kunnen wij alle relevante informatie die de afgelopen 5 jaar gepuliceerd is in kaart brengen en een goede marketing mix hiervan maken.
Middels social media bereikt Organisatie ID altijd een grote hoeveelheid potentiele deelnemers. Voor IWC Conferences verzorgen wij de Twitter account met ruim 3500 volgers en verzorgen wij de volledige marketing.
De defintie van marketing is “het doen van onderzoek naar de behoefte van mensen, het vertalen van deze behoeften in producten en diensten, het ontwikkelen van een geschikte marketingstrategie met als doel klantrelaties”. Er zijn dus zeer veel redenen om een effectieve marketingstrategie te hebben. Denk hierbij aan:
- Winst maken;
- Leden werven;
- Fund raising;
- Luisteraars en kijkers trekken;
- Verkiezingen winnen etc.